Eriksgården 🍓

Bättre sent än aldrig minsann :) men nu under semestern så blev det minsann en spontantripp till Eriksgården. Efter att ha fått syn på ett inlägg på Facebook av alla ställen så blev det bestämt att vi skulle ta en tripp dit. Jag, mammsen, pappsen, lillebror och Veija ja även Frank var med. Det bjöds på fint väder, lite moln men solen den var framme minsann. Vi plockade både hallon, jordgubbar och björnbär. Hallon så det stod ur öronen, ni kan ju fråga Veija hur många hon plockade i sin lilla låda haha kan ju säga att de flesta hamnade i magen.

En tur in i butiken blev det, men inget fynd för min del. Men det var minsann en trevlig utflykt och något jag skulle rekommendera för andra. Även de med barn :) ett toppen ställe! Veija var duktig som vanligt och hon njöt av alla bär :) gottigottgott var det. Lagom mätt var man den hehe

Semestervecka 2 ⛅

För att nu har det gått ännu en semester vecka för min del. Två av dem och en halv vecka är nu förbi. Åhh nummer två har minsann inte varit lika fartfylld som förra. Då vi endast hunnit med att fira farmor några gånger. Samt ett besök hos mormor och morfar. För sen kom febern :( ingen höjdare. Denna gång var den seg minsann, inte mycket feber men ändå. Låg på 38°c och 38,5°c men lilla loppan var helt ur form. Så inget kul alls.

Men när den äntligen försvann så var det stor skillnad minsann. Man märkte stor skillnad på loppan. Sen när hon skulle sova så vaknade hon efter någon timme, men vi hade inte lagt oss så hon skrek en stund. Sen kröp hon upp i sin säng igen för en stund. Sen ner och när jag kom upp möttes jag av hennes snutte och Uffe i trappan. Sen en liten loppa i vår säng med en ny snutte och sin kudde ♡

Besök på lekplats och mata ankor det kunde vi i alla fall hinna med innan veckan tog slut och när febern var borta. Massa mys och middag hos mamma och pappa fick avsluta veckan.

Farmor 90 år 🎂🌼

Hipp hipp hurra för världens bästa farmor/gammelfarmor har fyllt 90 år! Tänk hela 90 år, så många år och jag har bara kännt dig i 27 av dem än så länge. Men fler ska det bli ♡ I söndags blev det middag på Gästis i Staffanstorp för att fira världens bästa farmor. Trerätters och fint väder :) sen blev det ostbricka och gott hemma hos min farbror i deras trädgård. En helt fantastisk dag med vår älskade farmor. Hon verkade väldigt nöjd och glad över allt!

Tänk hela 90 år, det bär med sig respekt. Så mycket hon har fått uppleva. Två söner, en man, två svärdöttrar, fyra barnbarn och tre barnbarnsbarn ♡ Så mycket kärlek! Det blev en fantastisk dag, fint väder, god mat och trevligt sällskap. Älskar dig farmor ♡

Bjuv...

Vaknade vid 08.20 efter gårdagen. Det kändes att det var för få timmar för denna kropp. Men som sambon sa med ett stort leende på läpparna "Skyll dig själv" haha det tyckte han satt fint då jag brukar säga så till honom när han sitter uppe och spelar på nätterna. Haha men upp kom jag och fick ätit frukost. Sen hamnade jag i soffläge med blundade ögon ;) haha men somnade konstigt nog inte.

Sen tjatade både sambon och dottern på mig så fick gå upp och fixa lite innan vi placerade oss i bilen och rullade till Bjuv. För en dag hos Veijas farmor och farfar :) även sambons bror och fru kom förbi en sväng. Själv somnade jag en sväng i hammocken och skönt var det tills det började att regna. För övrigt så var det härligt väder och det blev grillat till middag.

Utgång...

Tro det eller ej men det är som rubriken lyder :) jag var minsann ute på krogen i fredags! En myskväll med mamma, moster och kusinen. En hel kväll i Malmö, ja ni läste rätt. Jag var i Malmö! Först blev det en drink på en liten uteservering. I solen, men med paraplyen i beredskap. Sen traskade vi till TGI Fridays, där vi bokat bord. Hade turen att få ett bord ute ;) vilken härlig kväll! Vi åt förrätt, taco chips och dipp samt mozzarella sticks :) mums! Blev en hamburgare för min del till middag, några drinkar och en massa skratt som alltid.

Sen traskade vi vidare till Johans restaurang :) för oh se om han va där. Upptagen, men vi fick komma in ändå. 2 ☆ restaurang är man inte på varje dag och dricker bubbel! Vilken kväll och vädret som att vara utomlands. Sen hängde lillebror med oss till nästa ställe! Efter det skulle vi ut och dansa fick dem för sig. Ska tilläggas att klockan var 03.00 då! Men några ställen kom kusinen inte in på. Sen va det stängt på nästa. Så blev en taxi hem. Hemma 03.15 i säng 03.28 och upp 08.20 :) Hej familjelivet ♡

Semestervecka 1 ☉

Det har minsann redan gått en vecka på min semester :) men det återstår ju 4,5 hehe så ska inte klaga. Har dessutom hunnit med en hel del denna vecka jag och Veija ♡ Bakning blev det i måndags som ni redan vet. Härligt att hitta på något fast det är kasst väder. Även lite feber fick vi besök av men den försvann igen. Vår tisdag bjöd på besök hos min älskade farmor ♡ härligt. Finare väder och lagom varmt. Så det blev en cykeltur, då Veija fick bestämma! Hehe härlig fika och mys sen blev det till att cykla hem igen. För sen på eftermiddagen skulle Veijas farmor komma på besök.

Mys på kvällen blev det och en tur till Lidl :) hehe härligt minsann. Vår onsdag bjöd på besök hos Lotta inne på salongen för att fixa till min snagg, som växer som bara den. Sen lunch med Veijas farmor och bästa Lotta ;) super trevligt och gott! Sen blev det shopping med farmor hehe och jag fick hämtar ut mitt nya ID-kort :) så nu känner man igen sig själv. Vår torsdag bjöd även den på fint väder. Så vi tog en tur in till Stadsparken. Matade ankorna och busade på lekplatsen :) åt hemmagjord smoothie! Tummen upp tyckte Veija ♡

Vår fredag var minsann en redig slappe dag, tog det lugnt hela dagen och var hemma. Njöt av det fina vädret och bara var hemma. Ute för det mesta ♡ En lyckad första vecka!

Första dagen...

Gahh kan man bli annat än galen då första semesterdagen bjuder på regn! Grått och trist minsann, inget kul alls. Men vad ska man göra då!? Man får helt enkelt roa sig bäst man kan. Det blev vaccination av hunden, fika med Veijas mormor :) sen somnade vi på soffan alla tre hehe ;) så det blev en slappe dag i soffan. Som vi avslutade med lite bakning för mig och Veija ;) blev en sockerkaka! Klart godkänt fick den allt! Veija som var duktig och hjälpte till med allt. Även vispningen gick bra med lite hjälp :) en ☆ i köket vår lilla Veija.

Ledighet 😁

Skönt att ha gått på semester och ledighet. Sista veckorna på jobb har dock gått fort ändå :) härligt! Som sagt gick på semester i fredags och ja. Helgen bjöd ju inte på toppen väder men inte bara regn i alla fall. Fredagen var skön, bara landa i soffan och ha det bra :) Lördagen blev lite spontan, sambon bjöd hit sin bror och fru. Blev lite spelande och annat skoj. En tur till affären för att handla något till sambons brors fru, som bara äter veganskt!

Vi andra skulle äta räksoppa eller som Veija säger "Pappas soppa" hehe älskade unge ♡ en trevlig kväll! Sen kom det lite feber hos Veija, segt! Men det blev redan bättre på söndagen, endast förhöjd temp :) nog så segt det. Men skönt att febern släppte! Söndagen bjöd även den på besök av sambons kompis :) massa spelande för dem och jag tog Veija och smet hem till mamma oh pappa :) även lillebror var hemma! En bra helg!