Midsommarmat 🌼

Idag blev det allt dags att äta lite midsommarmat :) det blev ju inte den här traditionella middagen på midsommarafton då jag och Veija befann oss i Tyskland. En lite annorlunda helg minsann ;) blir ett inlägg om det senare. Nu till rubriken. Igår blev jag så tusans sugen på nypotatis, sill och gräddfil med gräslök :) så det fick det bli till middag idag.

Mumsigt var det minsann :) haha helt slut är jag i kroppen iaf! Har varit ute och gått typ halva dagen. Slut i ryggen börjar man bli. Blir sängen efter detta inlägg. Resten av familjen sover sött redan :) den ena tröttare än den andra.

Promenad 💟

Bara älskar dessa promenera i det fina vädret :) är dock inte ofta som jag och vovven går själva. Då kan vi traska vart vi vill, man är ju lite mer begränsad med vagnen får jag säga. Även promenaderna med vagnen och vovve är mysigt. Men bara promenader jag och vovven det är mysigt ♡ det är ju helt klart mysigt nu när vädret är på topp som det är.

Men det kan vara skönt att vara ute i mindre Bra väder också för då är man nästan ensam om att vara ute :) kan vara skönt ibland.

Mysiga kvällar...

Här hemma tar vi vara på vart enda sekund som går :) man får aldrig någonsin nog av myspys som vi säger. Dock är det inte så ofta dottern somnar i ens famn längre ♡ vilket dock inte är så konstigt! Då hon blir så varm och är varm av sig så blir man också varm när hon ligger på en ;) så det blir till att somna själv på sin madrass framför TV:n

Vilket är skönt för henne och för oss. För då kommer hon till ro mycket snabbare :) och det blir inte så varmt! Men häromkvällen så somnade dottern hos mig trots värmen! Men så mysigt ♡ en trött liten fis!

Det växer...

Här hemma växer det så att det knakar minsann :) inte bara lilla lusen som börjar bli stor utan även sakerna i grönsakslandet dem växer. Härligt att få resultat efter att man lagt ner tid på att fylla upp med jord och sedan så. Samt att samt att sambon varit flitig att vattna så att fröna kunnat ta sig :)

Härligt detta år blev det sallad, rädisor och salladslök. Men ack salladslöken den lyser med sin frånvaro :( trist men där är några enstaka strån! Så får se om den tar sig. Där är i alls fall fullt med sallad och alla rädisor är fina och goda! Härligt :) har varit ute och skördat nästan hälften och delat ut till släkten.

Men så är det när man gillar att så men hinner inte äta allt själv hehe då är det tur att man kan dela ut lite!

Frisör premiär ✂

Idag var det premiär för lilla Veija hos frisören :) putsa till topparna som bara stod ut åt alla håll hehe duktiga lilla lusen. Satt hyfsat stilla minsann men tyckte att det var lite skumt när saxen kittlade vid örat. Men en klar fördel att man känner frisören ;) bästa kusinen/fadder till Veija!

Så nu är Veija snygg på håret även jag piffade till mig idag :) ny färg och klippte topparna. Nästa gång blir det mer intensiv färg på håret, men får ta det i steg. Det blir bäst så :) tålamod! Men en nöjd tjej hade jag under hela tiden på salongen. Hon är bara så fantastisk ♡ älskade unge. Charmade alla på salongen!

Passet är här...

Äntligen i fredags fick jag sms angående att dotterns pass fanns färdigt för att hämta i Lund :) får ju säga att det gick snabbt ändå! Tur för dem, eftersom det typ är en hel vetenskap att skaffa pass nuförtiden ;) men varför ska det vara enkelt när man kan krångla till det hela?!

Men som sagt vi tog bussen till Lund för att hämta passet och det gick väldigt smidigt. Tror det endast var 3 före oss i kö. Sen gick det fort när det väl var vår tur. Annars så blev det lite andra ärenden uträttade på stan. Fick rätt på nya mobilen efter många samtal och klyddar. Sen fick både sambon och pappa sig varsin ny fotbollströja.

Träffade mamma sen sväng också då hon jobbade :) hehe hon hade fått ärenden ner i stan så vi traskade en bit tillsammans. Sen blev det hemfärd för oss. Så Veijas pass är nu hämtat så vi är redo för resa!

Lillebror 💙

Hipphipp hurra för idag fyller världens bästa lillebror år :) tänkt hela 23 år blir du nu. Du är inte längre så liten får jag säga. Längre än mig det är du minsann. Men du kommer alltid att vara min lillebror ♡ älskade lillebror. Idag var det kalas för världens bästa lillebror. Gott att fika och god glada skratt med släkt och vänner.

En bra söndag med andra ord :) härligt! Alla hade en trevlig stund tillsammans och vi åt hämtmat på kvällen hela familjen. Veija höll låda som vanligt. Dock har hon somnat som en liten stock nu på sin madrass puff ♡ myspys minsann.

Älskar dig lillebror och du får lycka till med nästa steg du nu ska ta :) hoppas det går som på en dans! Håller tummar och tår för dig ska du veta!

Shopping 😆

I torsdags var jag och Veija en sväng i stan för att uträtta några ärenden :) bland annat köpa ett jojo sommar kort så vi kan åka hit och dit i sommar jag och Veija. Sen skaffa en present till lillebror som fyller år till helgen ;) även införskaffa ny telefon och lite annat. Fick uträttat en hel del.

🔸Nytt busskort ✔
🔸Present till lillebror ✔
🔸Skor till Veija ✔
🔸Bodysar till Veija
🔸Fixat med mobilen✔

Ja en hel del blev fixat dock ej bodysar till Veija då jag sökte enfärgade och det fanns ej :( tråkigt men får ta det en annan gång. Sen blev det till att åka hem efter en lång dag!

Besök på förskolan...

I onsdags var jag och Veija på lite besök på Veijas förskola. Dock har vi varit där ett par gånger innan. Men nu var vi inomhus en sväng och snackade med alla ;) Veija hon hade kul och trivdes. Hälsade på min moster som jobbar där :) Veija hon brydde inte sig om alla som for runt och lekte runt henne.

Men är man trygg i sig själv så varför inte. Hon snackade och gick på ♡ älskade lilla troll snart dags för dig att börja på förskolan. Känns overkligt men bra på samma gång :) hehe men först ska vi vara hemma hela sommaren och njuta!

Hundvakt 🐕

I tisdags stod det hundvakt på mitt och Veijas schema :) hade lovat mamma och pappa att vi skulle gå och hämta Franken då dem skulle få ett nytt lås på sin ena dött. Så det var till att gå upp. Käka frukost och sen gå ut en tur med Kiwi i det fina vädret. Sen traskade vi iväg och hämtade Frank. Innan vi traskade hemåt igen.

Två glada men varma vovvar i trädgården :) massa bus men mest chill! Sen blev det lite vila där inne. Då det var för varmt där ute. En lugn men skön dag.

Mitt projekt...

Så har ett av många projekt blivit verklighet :) har under en tid funderat och funderat på hur vi skulle lösa det här med att dottern inte får plats i "sov vagnen" vi har här inne. Som hon brukar sova middag i också. Hrm jo visst vi kan lägga henne uppe i sin säng. Men problemet är att då kan hon sova hur länge som helst. Verkar vara så att hon tror att det är natt när hon ligger där.

Sen är det ju alltid ett ståhej med två våningar och små barn. Vi vill ju inte heller lägga henne i soffan. För då måste man ju sitta där och vakta henne sen. Men min idé har blivit verklighet och det löser vårt problem. En sov puff som man både kan sova och leka i. Sagt och gjort så tog jag ett tyg vi hade hemma också sydde jag efter fantasin.

Det blev super och är jätte nöjd. Det blev till och med bättre än jag väntade mig och dottern hon godkände den direkt och njöt. Nu sover och leker hon i den på dagarna samt kvällar innan vi lyfter upp henne i sin säng :) en toppen idé!

Söndag 5 juni...

Dagen till ära så blev det en tripp till Bjuv i söndags. Hem till svärföräldrarna i det fina vädret. Dagen bjöd på en lugn morgon :) sen en biltur för fika i Bjuv. Fruktsallad mumma minsann ;) sen blev det grillat till middag. Även det var gott som alltid.

Veija fick även invigt poolen hos farmor och farfar. Det är härligt tycker Veija ;) hon bara älskar att bada! Det är toppen, skulle blivit vad här hemma dagen innan men då kom åskan :( så blev till att roa sig i duschen ist!

BVC besök...

I fredags var det återigen dags för ett besök nere på BVC :) dags för vaccination igen. En av de som Veija skulle haft när hon är 1,5 år ca. Men man kan få denna tidigare, vilket vi fick för att vi ska åka utomlands. Bättre att vara på den säkra sidan. Innan inbokat besök blev det lite lek med alla fina saker dem har på BVC.

Inget ställe vi har varit flitiga att besöka precis. Men vi har haft annat för oss :) hehe det gick bra med vaccinationen. Vi fick även vägt och mätt Veija. 9590g väger hon och är 79,5 lång ;) vår duktiga tjej. Mormor var ju också med på besöket. Sen blev det lite lunch innan vi traskade hem till mammsen och pappsen en sväng.

En bra fredag som alltid :) hem och mysa med familjen även om sambon var på fotboll hela kvällen typ. Så tjejkväll här hemma Veija, Kiwi och jag :) hehe mysigt!

Helsingborg 🌸

I torsdags bar det av till Helsingborg för inskaffning av pass till Veija :) det blev en dagsutflykt. Startade dagen vid 08.00 då vi traskade upp. Åt frukost, gröt åt vi båda två. Sen blev det en tur med Kiwi i det något varma vädret. Puhh varmt är bara förnamnet! Men vi ska inte klaga. Sen kom mammsen hit och vi begav oss till bussen. Framme i Lund, dags att kolla tåget. Sen blev det en tågtur :) Veija sov nästan hela vägen.

Efter det så fick vi ha lite lunch. Mumsigt med picknick. Dock satte vi oss inne på knutpunkten. Skönt att vara inne en stund innan vi skulle ut igen. Dags att leta upp stadsbussen ;) men det gick fint. Veija var pigg och glad som alltid. Hon snackade som bara den och showade  (stavning?!) Som bara den på bussen. Hehe en i hissen tyckte att hon var fantastiskt söt.

Wow vi hittade till polisstationen. Så blev det äntligen vår tur :) härligt! Men då var ena halvan av lappen som vi skulle fullt i fel. Men vi fick ändå fixat passet. Men det blev inte iväg skickat för tryck. Men det löste sig, så nu är det på G! Sen blev det en promenad ner i stan i det fantastiska vädret. Lite shopping hann vi också med.

Sen kom älsklingen och hämtade oss. Så blev det lite mellanmål påvägen sen hem och äta middag hos mamma och pappa. En mysig dag minsann.

Sovstund...

Att ta en liten powernap i det varma vädret är aldrig fel :) sen att man har en något speciellt sov stil är en helt annan sak. Tar på krafterna att vara igång när det är så varmt ute. Varit på promenad med vovven. Som älskar att vara ute, men det går ju inte att gå så långt. Blir ju för varmt för vovven

Nu blir det snart lunch och sen får vi hänga lite mer där ute skulle jag tro. Först ett avsnitt av favorit serien :) hänga upp lite tyg som tvättas.