Ett mål…

Stolt som en tupp skulle hon cykla och visa gammelmorfar och gammelmormor. Ett mål hon hade att kunna cykla dit själv och visa dem. Så glada de blev när de fick se att hon kom där cyklandes helt själv :) Det var en härlig känsla. De vart minst lika glada och stolta som vi föräldrar. Det är ändå något visst när ens barn lyckas med något stort. Ja, även småsaker såklart. Vi fick en mysig eftermiddag hos bästa gammelmorfar och gammelmormor. Med fika och mys som alltid :)

Cykla 🚴🏼‍♀️

När dottern är nästan lika envis som sin mamma är det inte alltid så lätt. Den här sommaren hade vi som mål att dottern skulle lära sig cykla. Vilket har gått sådär när vi skullat öva. Hon har inte velat och bara blivit sur, arg, ledsen och allt där till. Jag frustrerad och opedagogisk tillsist. Inget funkade så sambon fick prova, gick lite bättre. Men sen samma visa där. Vi hade vänner på besök då gick det fint. Sen har sambon haft problem med ryggen så jag har fått offra mig ;) haha vips på 3 dagar så lärde sig dottern cykla. Skam den som ger sig ;) haha

Leos lekland 🦁

När de lovat mindre bra väder, då får man ta med familjen på en inomhus aktivitet. Idag överraskade vi barnen med ett besök på Leos lekland och lunch på McDonalds :) en fartfylld och uppskattad dag. Även sambon tyckte det vart kul med lekland haha Dock får jag erkänna att jag vart lite svettig efter några timmar inne på leklandet. Men så värt det för att se barnens lycka :) Kan ju säga att det vart tur att vi var inomhus för det hade regnat något enormt när vi kom ut från leklandet.

27:e Juli

Ett besök i det fina vädret hos världens bästa farmor. Det finns ingen som min farmor. Hon är den bästa farmor någonsin. Är bara så synd att farfar inte längre finns med oss. Det är några år sedan han flög vidare. Men är ändå så tacksam över att farmor finns. Det finns ingen som henne, min älskade lilla farmor! Hon blir alltid så glad när vi kommer, speciellt om barnen är med. Det är dessutom extra kul att barnen blir så glada när vi säger att vi ska till gammelfarmor eller att hon ska komma till oss. Idag blev det ett besök hos farmor. Alltid lika mysigt och uppskattat från alla håll.

Äventyr 🚙

Idag vart det långväga äventyr som stod på schemat för hela lilla familjen :) det vart till att packa bilen med badkläder, lite fika och annat bra och ha. Sen in med familjen i bilen och rulla iväg. Turen styrde vi mot Ullared :) inte för att shoppa, utan för att hälsa på barnens mormor och morfar i stugan som de hyrt för en vecka. Vi höll tummarna hela vägen för att solen skulle komma fram :) vilket den gjorde ett tag. Men vädret det har varit upp och ner. Det blev lite mat inhandlat till resten av dagen, sen blev det en tur till stugan. Äta lite lunch, sen en tur ner till sjön.

Dottern badade, som en liten fisk ;) hehe sonen lekte mest i kanten och byggde med sand och vatten. Barnens mormor bade, jag själv hoppade över det minsann. Doppade fötter och ben ;) haha En mysig tur vid den fina sjön. Sen hem för att fika, duscha barnen. Sen gick vi en tur och kollade på andra sidan sjön. Hem för lite middag, det blåste upp till oväder. Men vi hann hem innan ;) lite tur där! Sen styrde vi bilen hemåt. Trötta efter en intensiv dag minsann. Men så mysigt!

Kiwi 8 år 🐕

Det är inte varje dag som ens fyrbenta vän fyller 8 år ;) nu är hon minsann tant på riktigt! Haha här hemma kallar vi numera Kiwi för tanten ;) vår älskade fyrbenta familjemedlem. Inte är du direkt som alla andra, det kommer du aldrig att vara. Som vi brukar säga, om vi någongång i framtiden skulle skaffa oss en ny fyrbenta vän, så lär denne aldrig bli som Kiwi. Det finns många bokstäver i alfabetet och vår fyrbenta vän har fått några av dem ;) haha Men nog om det idag fyller du hela 8 år vår pälsboll, allas vår tokiga men ack så snälla Kiwi.

Middag…

När det är semester så ska man passa på :) det ska va mysigt och man ska njuta. Dagens till ära så blev det lite mysig middag hemma hos oss. Med bästa mormor, morfar, mamma och pappa på besök :) Det är sådana här stunder som man ska njuta av länge och spara i minnet. Det är en sådan härlig känsla att ändå både mormor och morfar är så pigga som de är. Tänk 87 och 88 år det är inget man skojar bort minsann ;) Vi bjöd på ost- och skinkpaj dagen till ära med bröd, sallad och smör till :) mycket uppskattat i alla fall. Det är aldrig fel med lite paj. Lite glass till efterrätt och annat smått oh gott. En lyckad kväll och en glad mormor, morfar påvägen hem fick vi veta. En fin blomma fick vi med en gul och en av mamma och pappa också en lilja orange sådan.

Lilla tåget 🚂

Dagen till ära så vart det utflykt på schemat och denna gång tillsammans med barnens mormor, morfar, farmor och farfar :) Idag bar det minsann av till Ystad. För att åka Lilla tåget i Ystad som en mysig utflykt. Efter att ha väntat på tåget i över 1h så vart det dags att hoppa på. Dock blev det lite diskussion med en annan resenär :/ men det löste sig så alla vi fick plats. Då herren i fråga inte stått i kö utan trängde sig. Men nog om det, vi åkte vår lilla tur, sen blev det medhavd lunch :) mysigt värre. Sedan en runda i centrum, sambon fick shoppar några tröjor :) lite glass på det och sen åkte vi vidare för ett fikastopp. Sen hemåt mot Staffanstorp för lite köpe mat hemma hos oss :) en mycket trevlig och mysig dag.

Kvällsmys 🥰

När man är ledig med barnen och myser hemma hela dagen lång :) lite bakning det hann vi med det med! Blev en av barnens favoriter :) Cookies dagen till ära. Mumsigt värre en av mina egna favoriter också hehe Så vart även denna mysiga dag med barn snart till enda och vi överraskade barnen med att äta på McDonalds :) till deras stora förtjusning! Sen blev det en mysig promenad vid stranden och lekplats i Lomma. Sonen stupade och skrapade upp både knä och hand. Så fram med första förbandslådan ;) tur den vart med i bilen. Men det vart inte så farligt! En mysig dag med de bästa helt enkelt.

Folkets park Malmö…

Upp i vanlig tid minsann :) barnen vaknar ändå. Sen dags att förbereda lite lunch som kunde följa med på dagens äventyr. Idag bar det av till Folkets park i Malmö med hela Lilla familjen för att träffa sambons gamla skolkompis och hennes dotter :) Det vart fullt ös från början till hemgång :) så mycket att upptäcka för barnen i denna park. Jag är minsann inget stort fann av Malmö. Men Folkets park tycker jag är mysigt. Det blev käpphäst-hoppning, studsmatta, cykling, lek på lekplats, dansstopp och mycket mer :) Även lite lunch, fika och glass hann vi ju med. Gott och mysigt. Två barn som somnade i bilden påvägen hem ;) hehe

Hembygdsparken 🐓

Idag blev det lite utflykt med barnens farmor och farfar :) mysigt minsann. Först packade vi matsäck och annat gott för en tur till Hembygdsparken i Ängelholm :) ett bra tag sedan vi vart där sist. Första gången för sonen. Det är ju en vit dit från oss, men lite närmre för barnens farmor och farfar :) så en perfekt tripp i det fina vädret. Innan vi for hem till svärföräldrarna igen så blev det ett stopp i Mölle för lite glass :) mysigt men blåsigt. Sen återstod lite middag innan hemresa för vår del då nya äventyr väntar redan imorgon för oss hela familjen :)

En tripp 🚙

För att idag var det av iväg på en liten tripp för mig och barnen till barnens farmor och farfar i Bjuv. För två dagar tillsammans :) Så det blir en natt i Bjuv för oss. Sambon ska roa sig på egen hand eller vad man ska säga ;) haha Fina vädret tog vi med oss så det blev massa lek och bus utomhus i trädgården. Lite spring i vattenspridaren och grillat till middag :) gott minsann. Barnens kusin kom också på besök en sväng. Så det vart två nöjda men trötta barn när det vart dags för sängen ;) hehe

Sommarlov när…

Sommarlov när det är som bäst :) Varje dag med er är de bästa. Trots min onda tå har jag kunnat sova i natt, skönt det i alla fall. Men kan fortfarande inte gå på den och har ont. Så idag fick vi roa oss hemma i trädgården. Då är man tacksam för vår trädgård :) älskar den! Sen bjuder jag på en för mig underbar bild på mina små :)

AJ…

Ibland har man minsann inte turen på sin sida :/ som idag efter vår utflykt till Lund. Kommer hem och fixar lite smått här hemma :) sen ska jag gå in där inne och lyckas slå i tån något så in i bomben. Vrida den och ja allt som går. Klart det gör alltid ont att slå i en tå. Men den här gången så gick smärtan liksom inte över :/ den höll i. Visste knappt vad jag skulle göra. Fick sätta mig ner och bara andas. Nästan värre än att föda barn de gjorde så sat*ns ont. Sen kunde jag inte stödja på tån. Så det hela börjar ju bra. Får se hur de blir de kommande dagarna. Trodde först att den vart bruten :/ men troligen inte!

Lund 14:e Juli 🚲

När man fått för sig att man ska cykla till Lund med barnen och packar Cykelvagnen full. Bara sådär 30 grader varmt men annars lugnt ;) haha Idag blev det en utflykt till Lund med barnen för att hänga lite i Stadsparken på lekplatsen. Mycket uppskattat, vi startade hemifrån vid 08.30 :) tur vart det för det hade inte hunnit bli så varmt då :) sen var vi nästintill ensamma på lekplatsen :) hehe

Vi hade packat med oss lunch och chansade på att barnens mormor hade tid att äta lunch tillsammans med oss :) vilket hon hade. Så vi hängde på lekplatsen, kollade in fontänen och fåglarna. Sen cyklade vi och köpte lite frukt i en liten butik som jag också lovat barnen. Älskar sådanahär utflykter :) Sen cyklade vi till barnens mormors jobb och hade picknick utanför. Sen hemåt i värmen ;) på kvällen sen så blev det middag hemma hos oss. Bästa mamma och pappa kom så även min farmor :) en mysig kväll!

13:e Juli…

Så vart det tisdag och idag blev det lite lekplatshäng på förmiddagen med barnen :) Det är fantastiskt att se hur mycket barnen faktiskt uppskattar att "bara" gå till lekplats. Men det är skönt att det enkla också går hem ibland :) hehe Lite senare på eftermiddagen så blev det en cykeltur till sambons jobb. Till barnens stora glädje, de älskar att hälsa på och få åka truck med pappa :)

B A D E T ☀️

Är det sommarlov och semester så ska man ju såklart bada massor om vädret tillåter :) idag vart en sådan dag. Det blev badet här i byn tillsammans med barnens mormor och morfar :) så mysigt. Det blev minsann en heldag på badet. Vi vart där vid 10.15 ca och sedan badade vi som bara den. Vi va nästan russin, sen vart det lite lunch på schemat. Vi hade med oss så att vi kunde göra kycklingrulle :) en av barnens favoriter. Sen blev det en runda i badet igen innan det vart dags att ta en duch och byta om. Sen blev det såklart en glass innan vi vandrade hemåt.

Kväll med vänner…

Så blev det söndag och imorgon börjar min semester :) så skönt med lite ledighet. Idag hade vi bjudit några vänner på middag, det blev en mysig kväll med massa skratt och trevligheter. Dottern fick lite tips vad det gällde att cykla och vi hade en mysig kväll tillsammans. Sånt här borde man göra oftare minsann. Barn sitta ner och umgås :) Blir ju lite lättare nu när folk börjat vaccinera sig.

Ingen napp…

Från och med idag så har vi inget barn med napp längre ;) hehe då sonen vart lite för rapp i munnen tidigare idag så blev det till att sova utan napp i natt. Det hela började med att barnen skulle städa sitt rum. Men sonen vägrade och skulle icke städa ;) haha så vi sa men om du inte städar så får du sova utan napp ikväll. (Det har funkat innan). Då svara han okej, sen när vi säger det igen då han ej städar så säger han "Men jag sover bara med min Pandis då" Hrm sagt och gjort det fick bli utan napp på kvällen. Han gjorde ett tappert försök "Pappa kan jag få min napp?" Svaret vart nej och med en förklaring såklart. Sen gjorde han ett försök till när jag skulle lägga honom "Mamma, pappa sa att jag inte fick någon napp. Men jag kan väl få en annan av dig?!" Haha söta unge, svarade att jag inte hade någon och sen vart det inget mer med det haha. Han la sig med sin Pandis och sov! Stora killen ;)

Farmor 94 🌸

För att idag är det ingen vanlig dag, det är världens bästa farmors födelsedag :) tänk att min älskade farmor faktiskt fyller hela 94 år :) Det är några år det minsann, det vart som för några veckor sedan när dottern satt med sin 100 ruta och övade på siffror och räknade. Då slog det mig, hur många år det faktiskt är som min farmor har levt. Man ser det så tydligt när man har en ruta så. Från 1-100 samt var man själv är och var barnen är i jämförelse. Det är mäktigt.

Idag blev det lite firande av min älskade farmor hemma hos mamma och pappa. Det bjöds på smörgårdstårta :) sen stod vi/jag för efterrätten i form av hallonrutor och småkakor. En mysig kväll med familjen och min älskade farmor. Tänk om farfar fått uppleva allt detta. Kan inte utan att tänka på det ibland. Kan än idag komma ihåg honom utan att tveka. Han stora varma händer, ständigt glada leende och hans skratt. Men det finns en mening med allt. Än om man inte alltid vill förstå eller kan förstå. Nog om det men ett stort GRATTIS till världens bästa gammelfarmor/farmor på din dag! Vi alla älskar dig!

Sista…

Ojoj nedräkningen har nått sitt slut idag är sista jobb-dagen innan det är semester :) så härligt dock så avslutar jag med att stänga. Lite små segt att stänga sista dagen innan semestern. Men man får se det som en ära att  man har blivit betrodd med att stänga hela bygget innan det nu ska vara helt stängt i 4 veckor ;) hehe sen ska man om 4 veckor öppna upp stället igen hehe! Men det tar vi då. Idag bjöds det på härlig BIO som mina kära kollegor hade fixat och trixat med till alla barnen och oss vuxna också såklart ;)

6:e Juli…

En dag på jobb med strand tema :) en mycket lyckad dag får jag säga. Alla barnen var så nöjda och glada. Alla hade något att göra och någon att vara med. Det ordnades med "vattenrutschbana", pool, barn med citron och lime vatten ;) sandskulptering, massage, dans och kasta prick :) en härlig dag på jobb! Men man räknar minsann ner inför semestern ;) bara tre dagar kvar!

Resturang…

Efter dagen jobb, upp i ottan 04.45 ringde klockan minsann. Så blev det resturangbesök med sambon min :) vi som typ aldrig är i Malmö haha men vi hittade restaurangen i alla fall och kan inte mer än säga WOW! Den maten skojar man inte bort minsann, jag blev så mätt så jag kunde inte äta upp huvudrätten eller efterrätten. Sen mådde jag inte helt 100 efter, var så mätt så fick andas som om jag skulle föda haha ;) tur sambon va snäll och körde haha annars hade vi fått vänta en stund. Det var mycket god mat och trevlig service.

Efter besöket där blev det lite spontant en tripp hem till min kära kusin med sambo och hund som fått ny lägenhet. När vi ändå va i Malmö som sagt vi är inte där för ofta ;) haha en mysig och trevlig kväll. Hem sen för att ladda batterierna tills imorgon då vi ska beach tema på jobb ;)

Du ❤️ Jag

Det är inte ofta och det behöver inte vara ofta för att det ska vara fantastiskt. Det är inte ofta som det bara är du och jag. Det är ofta vi alla, hela familjen. Jag älskar att göra saker med barnen, njuta av varje sekunde med dem. Se de prova nya saker, utvecklas och allt de där. Men ibland är det både skönt och så mysigt att bara vara du och jag. Den här gången åkte båda benen till farmor och farfar i några dagar :) då blev det en spontan tur till Västra hamnen i Malmö för en liten promenad :) så mysigt bara du och jag.

”Sommarfest” 🌊

När de inte haft någon sommaravslutning på förskolan som man brukar ha för att det är pandemi så får man la göra det bästa av saken och ha en liten "Sommarfest" där barnens mormor, morfar, farmor och farfar vart bjuden :) Frågade dottern för några dagar sedan vad hon skulle vilja ha för mat när vi skulle ha "festen" Hrm hon sa ja mamma de vet jag! SMÖRGÅRDSTÅRTA! Hehe så de kunde vi inte motstå, så det blev till att beställa. Tur vi beställde och valde att hämta en dag innan för annars hade vi inte fått någon ;) då hela Coops system blev hackat.

Men som sagt vi hade tur :) sen hade vi ju visionen om att åka iväg på lunchen och ha med lunchen. Så sagt och gjort :) det blev så mysigt! Först lunch vid havet och sedan fika vid lekplatsen :) avslutade dagen med grillat och gotte hemma :) en perfekt dag med våra kära föräldrar.

SOMMARLOV ☀️

Nu är det minsann officiellt SOMMARLOV här hemma för barnen våra :) 6,5 veckas ledighet väntar dem :) själv får man jobba en vecka till innan man har 4 veckors semester. Sambon han kör semester nu en vecka ;) sen jobb och sen ledig 4,5 vecka till ;) hehe allt för att barnen ska få långt sommarlov och dottern ska slippa gå tillbaka till förskolan innan skolan börjar :) Tvungen att köpa lite gott med mig hem efter jobb till barnen :)

Sista dagen…

Så vart dagen kommen, sista dagen på förskolan för dottern. Tänk att det är sista gången som vi hämtar och lämnar henne på förskolan. Efter sommaren börjar hon skolan :) vår stora, kloka tjej :) så spännande det ska bli för oss alla. Att ta nästa kliv här i livet. Men först ska vi ha sommarlov/semester och hitta på massa skoj. Inte utan att det kändes lite i mamma-hjärtat när man hämtade hem dottern idag från förskolan. Älskade unge, så bra som hon och de andra barnen på förskolan har/haft det är få förunnat. Vi har aldrig varit missnöjda och barnen har alltid varit super nöjda. En helt fantastisk förskola och för att inte prata om pedagogerna. Att få den möjligheten att ha samma pedagoger i 5 år det är guldvärt :) så tacksamma!

Att se hur dottern har utvecklats och allt som hon har fått vara med om under sina 5 år på förskolan det är underbart. Vi är så stolta vi föräldrar. Man kommer sakna pedagogerna helt klart, men än blir de inte av med oss för sonen har 3 år kvar :) sen vet man ju aldrig om där kommer en till ;) hehe